Media Player

Google Search

Google

Tiga Posting Terpopuler

Saturday, January 17, 2009

Jeritan hati

mendung bergelayut disore hari
seakan mewakili suasana hati

sambaran kilat memecah langit
seakan mewakili tangisan kalbu

hujan yang turun dengan lebat nya
seakan menandakan runtuhnya jiwa

aku kalut...
aku sedih...
aku marah...

namun...
seberkas cahaya terang diatas langit menghampiri ku
memberikan harapan baru

meredakan sambaran kilat...
menyingkap mendung...
mengusir hujan yang tiada henti...

mentari bersinar lagi...
mengganti mendung dan sambaran kilat
menampakkan pelangi yang membias diair hujan...

kini aku bangkit kembali...
menyongsong cerahnya hari esok

kini aku siap berjuang...
menapak langkah hati...
menuju nirwana...
menanti datangnya bintang timur...
menanti sang mentari tertidur pulas...
hingga gelap menghampiri jiwa...
dan menunggu datangnya ketenangan abadi...

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

0 Comments:

Post a Comment



 

blogger templates | Make Money Online